Pagina's

vrijdag 26 april 2013

Budget tip! Essence Extra Moisturizing Nail Balm

Mijn nagelriemen zijn een ramp, echt waar. Niet alleen zijn ze erg droog, ook ben ik de afgelopen jaren een fanatieke velletjesbijter geworden. Ik bijt als ik me verveel, als ik een velletje zie dat me irriteert of als ik me niet zo fijn voel. Sinds ik een schoonmaakbaantje heb is dit alleen maar erger geworden, van het schoonmaakmiddel worden mijn nagelriemen droog en mijn nagels slap waardoor het er helemaal niet meer uitziet. Nu ik weer blog ben ik ook van plan mijn nagels op te knappen, zodat ik eindelijk weer nagellak kan swatchen en nail-art uit kan proberen. Om mijn nagelriemen te verzorgen gebruikte ik altijd Lemony Flutter van Lush, maar helaas ben ik dit potje een paar maanden geleden kwijtgeraakt en is hij sindsdien nergens meer te vinden. Omdat ik een nieuw potje kopen toch wel duur vind besloot ik de Essence Studio Nails Extra Moisturizing Nail Balm een kans te geven. De afgelopen weken heb ik ontdekt dat Essence echt een aantal hele fijne producten in het assortiment heeft, en dit is er één van! Benieuwd naar de werking van deze Extra Moisturizing Nail Balm? Lees dan snel verder.


Het eerste wat mij bevalt is de verpakking. De nail balm zit in een kleine tube van 12ml, met een handig smal tuutje. Hiermee kun je de balsem makkelijk doseren, hoeft niet iedereen te ruiken dat jij je nagels aan het insmeren bent (zoals bij Lemony Flutter) en bovendien is het ook nog eens hygiënisch en makkelijk mee te nemen. Een fijne verpakking dus!


Ik had jullie al gewaarschuwd, maar mijn nagelriemen zien er dus niet geweldig uit. Op de volgende foto heb ik ze al weken niet ingesmeerd met een nagelriemencrème, ik heb alleen handcrème gebruikt om ze nog een beetje te verzorgen. Mijn linkerhand (eerste foto) valt nog wel mee, maar rechts is echt een drama.



Als ik een beetje van de balsem op mijn nagelriemen knijp, wat overigens erg goed gaat, komt de lekkere geur me meteen tegemoet. Niet dat het zo sterk is dat iemand in je omgeving het ruikt, maar het ruikt wel heel lekker zoet en bloemig! Het druppeltje wat ik op deze nagel heb is ongeveer goed om anderhalve nagel in te smeren, het is dus redelijk, maar niet extreem zuinig in gebruik.


Als ik alles goed heb uitgesmeerd zien mijn nagels en nagelriemen er zo uit als op de volgende foto. That's right, geen vettig laagje! Dit vind ik zeker een pluspunt, zo kun je je nagelriemen op elk tijdstip insmeren zonder je zorgen te hoeven maken over bijvoorbeeld schrijven (ik weet niet of jullie dit ooit gemerkt hebben, maar aantekeningen maken in de les als je net Lemony Flutter hebt gebruikt is vrij lastig!). Bovendien is het gewoon fijn als iets op je handen snel intrekt.


En tot slot, doet de balsem ook echt zijn werk? Hierop kan ik volmondig JA antwoorden. Hoewel ik dol ben op de vettige, voedende Lemony Flutter is de Extra Moisturizing Nail Balm van Essence een goede vervanger. Hij maakt mijn nagelriemen zacht en gevoed, waardoor mijn nagels en nagelriemen er mooi uitzien en ik minder op mijn velletjes ga bijten. Ik heb ook het idee dat mijn nagels iets sterker zijn geworden sinds ik deze crème gebruik, maar ik weet niet zeker of dat ook echt zo is. Ik gebruik de Extra Moisturizing Nail Balm nu meerdere keren per dag en ben er gek op. Na een dag smeren zien mijn nagelriemen er zo uit, al een stuk beter toch?



Ik heb de balsem inmiddels meer dan een week in gebruik, en ik kan zeggen dat mijn nagelriemen echt verbeterd zijn. Ze zijn niet meer droog, en ik bijt al minder dan voordat ik het gebruikte. Nog steeds zien mijn vingers er niet zo mooi uit omdat er een aantal wondjes zitten van het nagelbijten, maar het is al een hele verbetering. De volgende foto's zijn met flitser genomen waardoor het geheel er net iets egaler uitziet dan in het echt, maar het is wel duidelijk dat mijn handen er veeeel beter uitzien!



De Essence Studio Nails Extra Moisturizing Nail Balm is zeker een aanrader als je op zoek bent naar goede verzorging voor je nagelriemen. Hij is niet zo vettig en voedend (hoewel dat laatste heel weinig scheelt) als Lush Lemony Flutter, maar heeft wel weer het voordeel dat hij geen vettig laagje achterlaat en snel intrekt. Bovendien ruikt de balsem erg lekker en is de verpakking hygiënisch en handig om mee te nemen. Niet alleen een aanrader als je een nagelriemencrème nodig hebt, maar ook als je iets wilt wat handiger is om mee te nemen dan een potje Lemony Flutter. De crème werkt goed en is erg handig in gebruik. Ik ben fan, en dat voor slechts €1,99 per tube!

Wat gebruik jij om je nagelriemen te verzorgen?

Liefs, Nina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...