Pagina's

zondag 17 maart 2013

MAC Expensive Pink (+EOTD)

Toen ik vorige week in Amsterdam was voor een meeloopdag bij ASW, kon ik het niet laten om even bij Douglas in de Kalverstraat naar binnen te gaan.. en naar buiten te komen met een nieuwe oogschaduw!

De oogschaduw Expensive Pink leek mij altijd al heel mooi. Ik zag hem vooral vaak bij Vera Camilla langskomen, dus toen ik bij MAC binnenkwam was dit de eerste kleur die mij opviel. Met zijn roze kleur en gouden glans lijkt Expensive Pink erg op de Rose Gold blush van Sleek, maar dan nog mooier. Maar wat ik me afvroeg is, hoe ziet Expensive Pink er uit in een ooglook? Ik heb de oogschaduw getest en er een look mee gemaakt!



Op het eerste gezicht lijkt Expensive Pink gewoon roze, maar zodra het licht er op valt of je hem swatcht op je huid komt de gouden shimmer tevoorschijn. Zo mooi!





Als je de oogschaduw swatcht komt de prachtige gouden shimmer duidelijk naar voren. De linker foto is zonder flits, de rechter met. Zoals je ziet is de shimmer opvallender met een flitser (of met veel licht). Expensive Pink bevat heel veel pigment, dit zijn 1 à 2 veegjes.


De kwaliteit van de oogschaduw is erg goed. Hij kruimelt niet zodra je er met je kwast in gaat, dat vind ik erg fijn. Ik ben altijd bang dat er zo veel product verloren gaat, maar dat is hier dus niet het geval. Ook tijdens het aanbrengen heb ik weinig last van fall-out. De oogschaduw brengt erg makkelijk aan, al vind ik wel dat je meerdere laagjes nodig hebt voor een intense kleur. De houdbaarheid is goed en vergelijkbaar met andere fijne oogschaduws als die van Inglot, Sleek en Urban Decay. Ja, ik ben tevreden!




Maar roze is geen erg makkelijke kleur om op je ogen te dragen, dus heb ik hier een voorbeeld van een ooglook met Expensive Pink. Vanwege de gouden shimmer vind ik de oogschaduw erg mooi gecombineerd met een gouden oogschaduw. Ik heb hier de gouden kleur Inglot AMC Shine 27 op de eerste helft van het bewegend ooglid aangebracht. Expensive Pink zit op de andere helft, met in de crease de donkerbruine kleur Inglot Pearl 421. Als highlighter op mijn werkbrauwbot en in de binnenste ooghoek heb ik ook een oogschaduw van Inglot gebruikt, namelijk AMC Shine 30. Als eyeliner gebruikte ik de donkerbruine oogschaduw Cocoa Puff uit het Too Faced Natural Eye Palette, gemengd met een beetje MAC Fix+. Mijn mascara is van de Action.
Zoals altijd vallen de kleuren (vooral het donkere in de crease en buitenste ooghoek) een beetje weg op de foto's, maar ik hoop dat jullie zo een beetje een beeld hebben van de ooglook.





Zoals ik al zei ben ik erg tevreden over MAC Expensive Pink. De kleur is prachtig, de kwaliteit is erg goed en ik vind hem erg mooi in een ooglook. MAC oogschaduws zijn duur, maar je krijgt (in dit geval) wel waar voor je geld. Daarom zou ik Expensive Pink zeker aanraden als je op zoek bent naar zo'n kleurtje, het werkt echt een stuk fijner dan een ooglook maken met mijn Sleek Rose Gold blush.

MAC Expensive Pink is te koop voor 17 euro bij MAC counters en de Pro Store.

Wat vinden jullie van Expensive Pink, en mijn ooglook ermee?

Liefs, Nina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...