Pagina's

maandag 28 januari 2013

Review: Too Faced Natural Eye Palette


Ja, ik weet dat het al goed lang geleden is dat ik een berichtje plaatste op Pretty Up. Onder andere door de toetsweek en het overlijden van mijn lieve opa, maar ook omdat ik het gewoon even niet op kon brengen om te bloggen. Maar hé, misschien lukt deze om weer actief te gaan bloggen wel..

Iedereen heeft wel producten die je heel graag wilt hebben, maar niet koopt. Bij mij was dit het Too Faced Natural Eye palette. Maandenlang heb ik in de Sephora gestaan, nog net niet kwijlend bij het zien van deze mooie oogschaduws. Daar bleef het altijd bij, tot ik op een mooie dag besloot dat het tijd was om dit prachtige doosje in mijn winkelmandje te gooien en het pijnlijke bedrag van mijn bankrekening te pinnen. Dat is inmiddels al een flinke tijd geleden, en ik heb nog geen moment spijt gehad. Niet alleen ziet het Too Faced Natural Eye palette er prachtig uit, het bevat ook de perfecte basic oogschaduws om een naturelle look mee te creeëren. Maar de kwaliteit is natuurlijk ook belangrijk, zeker voor deze prijs. Voldoen de oogschaduws van Too Faced aan mijn eisen, en zijn ze het geld waard geweest?





Het eerste wat opvalt aan het Too Faced Natural Eye Palette is de verpakking. Geen standaard zwart klikpalette, maar een rijkelijk versierd doosje van stevig karton. Hoewel ik de strakke verpakkingen van bijvoorbeeld MAC en Inglot zeker kan waarderen vind ik de stijl van Too Faced ook erg leuk. Het is origineel, vrolijk en vrouwelijk. Ik vind het er heel mooi uitzien, en ook het formaat vind ik erg prettig.  Minder handig is dit palette als je hem mee wilt nemen, de kans op beschadigingen is vrij groot. Maar als je het doosje er om houdt is dat probleem ook opgelost. Naast oogschaduws bevat het palette ook drie kaartjes met instructies voor ooglooks (die ben ik helaas kwijtgeraakt haha!) en een laatje met een sponsapplicator en schuin afgesneden kwastje. Cute!



Het palette bevat 9 kleuren, verdeeld in de categorieën 'Day', 'Classic' en 'Fashion'. De highlighters zitten in de grootste pans, namelijk 2 gram. De kleinere oogschaduws bevatten 0.9 gram. Dit lijkt misschien weinig, maar vergeleken met andere palettes valt dat erg mee. De gemiddelde Sleek oogschaduw bevat 1.1 gram, dus het verschil is vrij klein. Elke rij bevat een lichte kleur/highlighter, een iets donkerdere kleur en een donkerbruine oogschaduw. De bovenste rij bevat alleen matte kleuren, de rest is met shimmers.
Op de foto's is het palette helaas al gebruikt, dat komt omdat ik het kocht voordat ik weer begon met bloggen.



De bovenste rij, 'Day', gebruik ik het meeste. Deze bevat de drie perfecte kleuren voor een dagelijkse nude look. Als ik de oogschaduws draag lijkt het alsof ik geen/nauwelijks make-up op heb, maar zie ik er toch frisser en mooier uit. Ik draag dan Heaven over het gehele ooglid en wenkbrauwbot, Velvet Revolver in de crease en Sexpresso als eyeliner. Deze drie kleuren zijn goed gepigmenteerd en geven geen fall-out. Ook zijn de oogschaduws erg makkelijk aan te brengen en te blenden. Velvet Revolver lijkt niet veel pigment te bevatten, maar dit komt vooral omdat deze oogschaduw erg veel op mijn huidskleur lijkt en daardoor een beetje wegvalt op de foto.



Ook de tweede rij, 'Classic', is favoriet. Deze shimmery oogschaduws zijn wat opvallender dan de vorige, maar nog steeds erg geschikt voor een naturelle look. Silk Teddy is één van de meest geliefde highlighters in beautyblogland, maar zelf ben ik er niet zo heel erg weg van. Natuurlijk is-ie prachtig, maar ik draag liever matte highlighters of iets met een klein beetje shimmer. Push-Up vind ik dan wel weer geweldig, een bijzondere kleur die helaas niet te goed op camera te vangen is. Deze kleur is zowel op het bewegend ooglid als in de crease mooi, het is maar net waar je zin in hebt. Ook bevat Push-Up, net als Silk Teddy, erg veel pigment en brengt hij makkeljik en mooi aan. Erotica is ook ene mooie en fijn werkende oogschaduw, maar deze gebruik ik niet zo veel.



Hoewel de andere twee rijen ook erg mooi zijn was het vooral de categorie 'Fashion' die in de Sephora mijn aandacht trok. Honey Pot, een shimmery gouden kleur, is heel mooi en draag ik vaak op een avondje uit. Toch pak ik deze kleur minder sinds ik het Urban Decay Naked palette heb, de kleur Half Baked is een goede dupe van Honey Pot en brengt nog net iets makkelijker aan. Toch draag ik ook Honey Pot nog regelmatig en ben ik erg tevreden over de pigmentatie en hoe makkelijk deze aanbrengt. Ook Cocoa Puff is één van mijn favorieten, deze warmbruine kleur is zeer gepigmenteerd en blendt erg makkelijk. Nude Beach vind ik iets minder vanwege de brokkelige structuur en de chunky glitters die veel fall-out geven. Toch vind ik dit wel een hele mooie highlighter, je moet er alleen goed mee leren omgaan.



Al met al ben ik ontzettend blij met mijn Natural Eye palette, het was zeker zijn geld waard. Alle kleuren, zonder uitzondering, zijn goed gepigmenteerd en brengen erg makkelijk aan. Ook heb ik nauwelijks last van fall-out, iets wat ik met bijvoorbeeld Sleek een stuk meer had. Je merkt echt dat het Natural Eye palette van goede kwaliteit is, en daarnaast bevat het gewoon prachtige basics. Een echte aanrader, ook voor de redelijk hoge prijs. Voor zover ik weet (ik kocht het palette natuurlijk al een tijdje geleden) kost het €40 euro, maar met korting valt het uiteindelijk best mee voor 9 prachtige oogschaduws.

Ik hoop dat jullie deze review leuk vonden. Natuurlijk is het Natural Eye palette lang niet meer nieuw en speciaal voor de meeste bloglezers, maar ik wilde toch mijn mening over deze beauty delen. Hopelijk staan er de komende tijd nog veel meer artikels online, maar vanwege de vele mislukte pogingen om actief te bloggen zal ik maar niks beloven..

Wat vind jij van het Natural Eye Palette, een musthave of overrated?

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...