Pagina's

donderdag 17 november 2011

Inglot Freedom System palette

Jullie zagen hem al voorbij komen in de shoplog, mijn nieuwe Inglot Freedom System palette. Bij de bloggersmeeting kocht ik een palette met 3 oogschaduws en 1 blush, en vandaag laat ik jullie zien wat ik er van vind. Lees verder voor swatches en een review!


Eerst was ik van plan alleen oogschaduws te kopen, maar toen die palettes op bleken te zijn ging ik ook maar voor een blush. Het viel me op dat de blushes van Inglot allemaal supergepigmenteerd en poederig zijn, iets wat zijn voordelen heeft maar ook erg lastig is om aan te brengen. Ook de oogschaduws hadden deze textuur, maar bij oogschaduws vind ik dat juist wel fijn. Na even twijfelen koos ik voor een donkerperzikkleurige (komt niet goed over op de foto) blush, een gouden oogschaduw en twee bruine shimmerkleurtjes voor een wat neutralere look.



De blush bleek, zoals ik al verwachtte na het swatchen in de winkel, inderdaad vrij lastig te zijn om aan te brengen, maar met een stippling kwast en goed aftikken kom je er wel. De kleur is eigenlijk ontzettend mooi, niet te licht of te donker voor mijn huidskleur (NC30) en echt een mooie perziktint. Omdat hij mat is draag ik er vaak mijn MAC Beauty Powder in How Beautiful! boven, omdat het echt een verrassend mooie combinatie is.



Het nummer van de blush is 30, en het is een matte donkere perzikkleur die neigt naar een baksteenkleur (en hoe lelijk dat ook klinkt, hij is echt prachtig!)

Nu verder met de oogschaduws. Het waren geen impulsaankopen, maar echt kleuren die ik al heel lang wilde hebben. Nu de gouden kleur uit het 88 shimmer palette nogal korrelig en los begint te worden had ik een nieuwe goud nodig, en die heb ik gevonden! Het is de kleur AMC Shine 27 en hij is echt mooi goud. Niet te zilver, niet te brons en niet te geel, gewoon mooi en goed te combineren. De kleur is in het echt wat feller dan op de foto.



De volgende twee kleuren waren een lichte en een donkere bruin. De lichtste kleur is voor mij vrij nude en draag ik dan ook graag op het bewegend ooglid, waar hij niet te opvallend maar wel heel mooi is. De oogschaduw bevat ook hele mooie shimmers en is fijn in gebruik. De kleur heet AMC Shine 11



De tweede bruintint die ik kocht was wat donkerder. Deze is niet alleen goed te combineren met de lichte tint als je deze in de arcadeboog draagt, maar ook op zichzelf of in combinatie met andere kleuren is hij prachtig. Een hele veelzijdige bruine kleur, die overal wel bij past. Ik draag hem ook in mijn battle look van aanstaande zondag, nog een reden om die te bekijken! Ik heb ook een mooie combinatie ontdekt: met een dun laagje van Sleek's Gateau of Catrice's Checkpoint Charlie er over heen krijgt de bruine oogschaduw een prachtige gouden gloed. Zeker een aanrader als je van gouden shimmer houdt! Gelukkig is AMC Shine 43 op zichzelf ook prachtig.



De oogschaduws zijn heel zacht en daardoor supergoed gepigmenteerd. Op de foto is het geen 'wow'-effect vanwege de belichting en de kleuren die vrij neutraal zijn (en dus dicht bij mijn huidskleur liggen), maar in het echt is er niks op aan te merken. Ook aangebracht met een kwast bevatten de oogschaduws ontzettend veel pigment, het is echt heel mooi! De kwaliteit van de Inglot producten is heel goed, en vooral de keuze en de mogelijkheid om je eigen palette samen te stellen vind ik geweldig. Dit is zeker niet het laatste paletje wat ik koop...



Ik heb ook een foto waar ik de bruine kleuren en de blush draag, dit is niet de battle look maar een klein voorproefje van een ander leuk artikeltje. Ik heb de foto even snel gemaakt, en is dus niet super duidelijk, maar vooral de blush komt wel een beetje over. Ik heb hem superlicht aangebracht want door de pigmentatie krijg je heeeel snel knalrode wangetjes. De flits maakt het allemaal wat lichter en onopvallender, maar je kunt wel zien dat het gewoon een mooie kleur is!



Ik ben ontzettend tevreden met mijn Inglot paletje, de kleuren zijn prachtig, het pigment is ongelooflijk en de kwaliteit is super. Inglot is niet goedkoop, mijn palette kostte me €29, maar vergeleken met bijv. MAC of andere winkels met een vergelijkbare kwaliteit valt het best mee. Ik zie mijn aankoop als een investering in goede basics, en ik zal niet snel 1000 kleuren aanschaffen. Daarvoor hebben we altijd nog budgetmerken als Sleek en Catrice!

Wat vind jij van mijn palette en de andere producten van Inglot?


Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...