Pagina's

woensdag 2 november 2011

Budget tip: ELF multi-use concealerkwastje!

Een tijdje geleden mocht ik van ELF 5 producten testen, en vandaag laat ik jullie het laatste product zien. Dit is een klein concealerkwastje van de ELF €1 lijn, maar het kwastje is niet alleen handig voor concealer. Ik ben er namelijk achter gekomen dat dit (door zijn grootte multifunctionele) kwastje ook super is voor het schoonmaken van je nagelriemen en het aanbrengen en/of vervagen (ombre lips!) van een felle lipstick. Lees snel verder!



Het kwastje is vrij klein en afgerond waardoor je heel precies kunt werken. Van dichtbij ziet hij er zo uit:



Na een aantal keer wassen worden de haartjes wat sprieteriger en gaan ze verder uit elkaar staan, maar kun je hem nog steeds gebruiken. Toch raad ik je aan meer dan één kwastje tegelijk te kopen zodat je hem na een aantal maanden kunt vervangen.

Concealer
Natuurlijk is het kwastje eigenlijk bedoeld voor concealer, en daar gebruik ik hem ook graag voor. Ik heb twee kwastjes, eentje gebruik ik voor nagellak en lipstick en de andere alleen voor concealer. Ik gebruik momenteel de groene en beige kleurtjes uit het Catrice Allround Concealer palette, maar de beige kleur is alweer bijna op. Met het kleine kwastje haal je makkelijk de laatste restjes product er uit, wat met je vingers niet lukt. Ook brengt hij de concealer heel mooi aan.



Nagellak 
Sinds ik in dit artikeltje las over nagellak clean-up was ik op zoek naar een fijn kwastje om mijn nagellak mee te perfectioneren. Doordat dit kwastje zo klein is kun je er precies mee werken, en volgens mij is het wel een goed kwastje hiervoor. Toch gebruik ik zelf liever mijn Essence Nail Polish Corrector Pencil, daarmee gaat het toch nog wat sneller.



Lipstick
Ik draag niet vaak rode of andere felgekleurde lipstick, eigenlijk gebruik ik het alleen voor mijn blog. Toch wil ik het dan wel netjes aanbrengen, en met de lipstick zelf gaat dat vaak moeilijk. Lipkwastjes werken voor mij nooit omdat ik de vorm niet zo prettig vind, maar dit concealerkwastje is eigenlijk perfect! Je kunt er heel precies lipstick mee aanbrengen en ook vervagen voor een ombre effect of een wat minder scherpe rand.
Mijn donkerrode Hema lipstick zat er vervolgens zo op, best wel netjes voor mijn doen!



Full face
Natuurlijk heb ik het kwastje ook echt gebruikt voor concealer en lipstick, en ik ben heel tevreden over het eindresultaat. Met slechts 3 make-up producten (concealer, lipstick en een heel klein beetje mascara) en één kwastje heb ik mijn net-uit-bed-gezichtje opgemaakt. Dit is trouwens niet hoe ik over straat zou gaan, ik vind rode lipstick nog steeds wat te heftig staan. Dat komt misschien ook omdat ik vrij volle lippen en een grote bos donkere haren heb, en dan is het meteen zo 'in your face' opvallend. Bij blonde meiden vind ik rode lipstick soms zelfs subtiel staan, maar bij mij is het vrij heftig.

Zo zag ik er uit zonder make-up, het zijn niet mijn beste foto's maar het idee komt wel over.



Na het aanbrengen van een beetje concealer, lipstick en mascara was dit het resultaat.



Ik vind het concealerkwastje echt superhandig, en ik ben blij dat ik er niet één, maar twee in huis heb. Zo blijft hij lekker multifunctioneel.

Ik vraag me trouwens af wat jullie vinden van de rode lipstick, zelf vind ik het niet zo mooi staan maar ik ben wel benieuwd naar jullie meningen! Laat dus even weten wat je vindt, ook als je het niet mooi vindt staan (wat ik helemaal kan begrijpen..)

Oke, de conclusie van dit hele verhaaltje is dat de concealerkwast van ELF gewoon heel fijn en multifunctioneel is, en dat voor slechts €1! Ik raad je zeker aan om een paar van deze kwastjes in je winkelmandje te gooien als je aan het shoppen bent bij ELF, want je zult er geen spijt van krijgen.

Wat vind jij van het kwastje, heb ik je overtuigd? En hoe vind je dat rode lipstick mij staat, verschrikkelijk of valt het best mee?


Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...