Pagina's

donderdag 11 augustus 2011

Review: ELF oogkwasten


Na de review van de ELF gezichtskwasten heb ik hier de oogkwasten voor jullie. Ik heb de oogschaduwkwast, blendingkwast, crease kwast en schuine kwast van de €1 lijn gekocht en uitgetest en vandaag lezen jullie wat mijn mening er over is.






Eyeshadow brush




De ELF oogschaduwkwast is een favoriet van vele beautybloggers en Youtubers, maar helaas niet van mij. Hij brengt oogschaduw mooi aan, werkt goed en is heel goedkoop, maar de vorm is niets voor mij. Ik houd meer van een kwast met wat langere haartjes die iets meer fluffy is. Deze is vrij stevig, veel mensen vinden dat wel fijn, maar het is niets voor mij. Verder is het wel een hele goede kwast, en dus toch een aanrader, maar ik gebruik liever mijn oogschaduwkwast van de Hema.


Zoals je ziet is mijn Hema kwast iets minder compact en heeft hij wat langere haartjes. De ELF kwast brengt oogschaduws wel dekkender aan dan die van de Hema, maar de vorm vind ik minder fijn. Misschien moet ik nog wennen, want ik ga hem zeker vaker gebruiken. Het is gewoon een heel goed kwastje voor een lage prijs.

Blending brush




Over de blendingkwast ben ik wel te spreken. Hij is een stuk kleiner en compacter (haartjes staan dichter op elkaar) dan mijn Hema blendingkwast, en daardoor kan ik er preciezer mee werken. Kijk maar eens naar deze vergelijkingsfoto, wat een verschil!


Met de ELF blendingkwast kan ik heel goed en precies mijn oogschaduw blenden en ik vind 'm fijner in gebruik dan die van de Hema. Hij is ook lekker zacht en de steel ligt lekker in de hand. Het enige nadeel is dat de haartjes heel snel uitvallen, dit kan natuurlijk komen omdat hij net nieuw is maar het is bij deze kwast toch een stuk meer dan bij alle andere kwasten.

Eye crease brush




Deze kleine crease kwast is heel fijn om oogschaduw mee aan te brengen in de arcadeboog, hij brengt het dekkend en precies aan. Ik moet nog een beetje wennen aan de vorm, maar de kwaliteit van de kwast is prima. Hij is iets meer fluffy dan de Zoeva pencil brush van Sara, Dit vind ik wel fijner om mee te werken maar het betekent ook dat hij de oogschaduw wat minder dekkend en precies aanbrengt. Again, een kwestie van smaak, ik heb liever deze.

Schuine oogschaduwkwast



Toen ik dit kleine schuine kwastje binnenkreeg wist ik niet zo goed wat ik er mee moest, maar na een beetje googlen bleek dit de perfecte kwast te zijn om highlighter op je wenkbrauwbot aan te bengen. Ik probeerde het, en het is inderdaad een stuk fijner! Het kwastje is zacht, brengt oogschaduw mooi aan en is gewoon fijn in gebruik. Zeker een aanrader!

Wimperkrultang




Na veel goede verhalen gelezen te hebben bestelde ik ook de ELF wimperkrultang. Ik kan er nu geen goede review over schrijven, want ik moet er echt nog aan wennen. Hij valt anders op mijn oog dan mijn goeie ouwe Hema tang, dat is dus even wennen en kijken hoe ik hem het beste kan houden. Tot nu toe ben ik heel tevreden, maar ik kan er nog niet heel veel over zeggen.

Ooglook


Met mijn nieuwe ELF kwasten maakte ik een subtiele ooglook met twee oude oogschaduws uit mijn stash. Op mijn rechteroog gebruikte ik deze vier kwasten, maar voor mijn linkeroog pakte ik mijn oude Hema kwasten (oogschaduw- en blendingkwast) Benieuwd of het eindresultaat verschilt?
Ik heb drie foto's van elk oog gemaakt, met flits, zonder flits en met mijn ogen dicht. Het verschil was niet groot, maar wel iets groter dan je op de foto's ziet. Het ELF oog was iets beter geblend, de highlighter zat mooier en de look bevatte meer shimmer. Blijkbaar pakte de Hema kwast minder shimmer op dan die van ELF, interessant...

Er is trouwens iets mis gegaan met Picnik, de ogen dicht foto is opeens heeel onscherp. Sorry daarvoor, ligt aan mijn internet die elke 5 sec. uitvalt !
 

Zelf vond ik het oog met de ELF kwasten makkelijker gaan dan die met de Hema kwasten. De oogkwasten van ELF zijn van hele goede kwaliteit, zeker in verhouding met de prijs. Het zijn echte aanraders, allemaal! Over de wimperkruller heb ik nog niet echt een mening, maar voor €1 kun je hem best meenemen.
Ik hoop dat jullie iets aan deze review hadden, ik vond het leuk om eens kwasten te testen maar ben er natuurlijk nog niet zo goed in omdat ik weinig ervaring met (goede) kwasten heb.

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...