Pagina's

woensdag 10 augustus 2011

Review: ELF gezichtkwasten

Een paar dagen geleden kreeg ik mijn ELF (eyeslipsface) pakketje binnen met daar in superveel nieuwe kwasten. Jullie zagen het al in mijn shoplog, ik heb vooral kwasten van de €1 lijn besteld om eens uit te testen. Vandaag review ik de gezichtskwasten, morgen komen de oogkwasten aan bod.


Het is jullie trouwens vast wel opgevallen dat ik steeds vaker 'speciale' headerfoto's gebruik, deze bewerk ik eerst met een leuk effect om het wat specialer er uit te laten zien. Wat vinden jullie ervan, leuk of vervelend?

Maar goed, terug naar de kwasten. Ik heb 5 gezichtskwasten besteld, waarvan 4 uit de gewone lijn en 1 van de Studio lijn. Een poederkwast, schuine blushkwast, concealerkwast, fan brush en stippling brush zijn toegevoegd aan mijn stash, en ik ben er heel blij mee. Niet alles is van even goede kwaliteit natuurlijk, maar omdat ik al deze kwasten nog niet in mijn bezit had is iets al beter dan niets.

Hier komen korte reviews over alle kwasten!


Poederkwast


Deze poederkwast van €1 is zijn geld zeker waard, maar je moet geen geweldige kwast verwachten. Hij is redelijk zacht, een stuk beter dan de Hema kwasten (normaal gebruikte ik een Hema kwast uit de zilveren lijn bij gebrek aan een betere, what was I thinking?), maar deze ELF kwast is niet te vergelijken met betere merken. Een voordeel vind ik wel dat hij redelijk groot is, volgens Sara (die de Studio versie heeft) is hij groter dan de Studio poederkwast. Als ik er een beetje mee over mijn huid ga voelt hij vrij ruw aan, maar als ik eenmaal mijn poeder aanbreng heb ik hier geen last van. Hij brengt mijn poeder mooi natuurlijk, maar niet al te dekkend aan. De haartjes zitten niet heel dicht op elkaar, ik heb geprobeerd een foto te maken maar door de kleur van de haartjes kreeg ik het er niet duidelijk op, sorry.
De poederkwast is okee, prima als je net begint met kwasten of niet zo vaak poeder draagt, maar niet van superkwaliteit. Een fijne kwast, zeker voor een euro, maar niet meer dan dat.

Schuin afgesneden blushkwast (bronzing brush)


Sinds ik mijn MAC Harmony blush heb wil ik al een schuin afgesneden kwast om deze mooi aan te brengen. Die van ELF leek me wel fijn, en ik had gelijk. Hij is heel zacht, veel zachter dan de poederkwast en maar iets minder zacht dan mijn fijne Essence blushkwast. Hij brengt mijn blushes wat dekkender aan dan mijn Essence kwast, daarom is hij wel geschikt voor bijv. mijn Catrice en MAC blushes maar voor die van Sleek of voor een bronzer gebruik ik hem liever niet.

Concealerkwast


De concealerkwast is klein, heel klein. Ik had hem wel klein verwacht door de reviews, maar hij is echt mini. Niet dat ik het erg vind, want daardoor is hij perfect om in hoekjes (zoals het randje naast je neus, dat bij mij een beetje rood is) te komen. Ook lijkt hij me superfijn voor een nagellak touch-up, maar ik heb er maar 1 besteld (dom!) dus ik moet kiezen waarvoor ik hem ga gebruiken. De concealerkwast, echt een aanrader voor kleine plekjes en nagellakrandjes schoonmaken.
Hier heb ik hem trouwens even naast mijn wenkbrauwpotlood gelegd om te laten zien hoe klein hij is. Echt mini!


Small, huh? Eigenlijk vind ik de maat best fijn, en ook voor nagellak is 'ie perfect, dus ik ben wel blij met dit XS-formaatje.

Fan brush


Ik wilde al een tijdje een fan brush om fallout weg te vegen en blush subtiel aan te brengen, maar ik had geen zin om er veel geld voor te betalen. Deze van ELF leek me wel goed genoeg. Ik heb weinig ervaring met fan brushes, dus kan ik hem niet goed reviewen (alweer, ik weet het, ik beloof dat de oogkwastenreview duidelijker wordt!) maar ik moet wel zeggen dat hij superzacht is. Een nadeel is dat de haartjes vrij slordig in de steel zitten, er steken er een paar uit wat me heel erg stoort. Deze knip ik er af denk ik..

Studio Stipple brush


Eindelijk heb ik een stipple brush, en dat voor maar €3,50! Deze stipple brush van ELF Studio is heerlijk zacht, maar daardoor niet heel stevig. Dit is een kwestie van smaak, het is fijn als je alles heel zachtjes aanbrengt maar als je wat meer druk zet met je kwast buigen de haartjes makkelijk om en kun je er niet zo goed producten mee aanbrengen. Ik gebruik deze kwast niet voor foundation, maar voor bronzer en blush. Blush gaat  prima, maar met bronzer moet ik toch nog even oefenen. Sowieso vind ik de kleur van mijn bronzer (Essence sun club voor brunettes) niet mooi, hij is een bebetje roodbruin en dat staat me niet. De kwast brengt het subtiel aan, maar wel wat vlekkeriger dan ik had verwacht.

Ik heb ook de blush cleanser uitgeprobeerd. Nadat ik blush had aangebracht met mijn stippling brush was deze een beetje roze geworden. Na het schoonmaken met de cleanser zag hij er zo uit:


Best schoon, maar niet meer mooi wit. Schoonmaken met de cleanser is geen vervanging voor wassen, maar wel fijn om je kwasten een opfrisbeurtje te geven tussen het gebruiken. Vooral voor oogkwasten is het een aanrader, veel kleuren blijven in je kwast zitten en geven bij het volgende gebruik nog wat kleur af. Na het gebruik van de cleanser heb je daar geen last van. Hij werkt dus heel fijn, maar een nadeel is de geur. Een verschrikkelijk sterke vieze geur komt er vanaf, ik kan 'm niet goed beschrijven maar het is echt niet fijn. Helaas blijft de geur ook in mijn kwasten hangen en bij bijvoorbeeld de poederkwast is dat erg vervelend..


Op de volgende (wazige) foto heb ik al mijn make-up aangebracht met de ELF kwasten, behalve op één oog, maar dat zie je morgen wel. Zoals je ziet is het een natuurlijke look, en ziet de blush er mooi subtiel uit. Ook is mijn huid veel egaler dan als ik mijn concealer met mijn vingers aanbreng en daarna wat poeder met mijn Hema kwast gebruik.


De kwasten voegen echt wat toe aan mijn bescheiden stash, en ik raad ze zeker aan. De poederkwast en stippling kwast zijn redelijk, fijn als je nog geen poeder- of stipplingkwast hebt, maar niet van bijzonder goede kwaliteit. De schuin afgesneden blushkwast, concealerkwast en de fan brush zijn wel heel fijn, en voor €1 zeker aanraders! De brush cleanser stinkt, maar werkt wel. Ik ga 'm zeker vaker gebruiken, maar eerlijk gezegd had ik toch liever die van MAC gehad... 

Ik ben heel blij met mijn kwasten en hoop dat jullie iets aan deze review hebben gehad. Morgen zien jullie de oogkwasten!
Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...