Pagina's

zondag 17 juli 2011

Review - Too Faced Shadow Insurance

Eindelijk! Na lang kwijlen en geld tellen in de Sephora heb ik nu toch de Too Faced Shadow Insurance gekocht.  Hier voor gebruikte ik de Hema oogschaduwbasis, maar sinds een tijdje wist ik zeker dat ik deze wilde hebben. Laatst kreeg ik van mijn lieve vader geld, en ik vond dat ik mezelf wel mocht belonen voor een heel jaar hard werken voor school. Daarom kocht ik eindelijk mijn Too Faced Shadow Insurance, en ik ben er heel happy mee!


Ik ga de primer uitgebreid reviewen, dus maak je klaar voor veel foto's! (Ook tekst hoor, maar ik heb echt heel veel foto's)



Ik begin met de verpakking. Ik vind Too Faced een superleuk merk, vooral door de mooie verpakkingen. Niet zo classy als bijvoorbeeld MAC, Dior en Chanel, maar wel even mooi. Vooral de palettes (herinneren jullie je het Pixie Pin-Ups Palette nog?) zijn prachtig. Dit is mijn eerste Too Faced product, maar zeker niet mijn laatste. Ik wil zeker nog het Naked Eye of Natural Eye palette.

De Shadow Insurance zit in een leuk doosje, maar als je die er uit haalt blijft er een lange slanke tube over met 11 gram inhoud. Ik vind een tube persoonlijk handiger dan een lipglossachtige verpakking zoals bijvoorbeeld de primers van Hema en Urban Decay. Hierbij kun je zeker het laatste restje er uit krijgen! Het tuutje is gelukkig smal, waardoor er niet snel te veel uit komt. Een hele fijne verpakking!


De structuur van de primer is perfect, want hij is best dun en daardoor makkelijk uit te smeren. Na het uitsmeren is de primer zo goed als doorzichtig, dus zonder glansje. Ook bedekt hij geen adertjes of vlekjes op de oogleden.

Maar wat natuurlijk ook belangrijk is: Wat belooft Too Faced? Er staat een verhaaltje op de achterkant, hier heb ik even een foto van genomen zodat jullie het kunnen lezen. Het principe is natuurlijk dat de primer zorgt dat je oogschaduw beter op het ooglid terecht komt en perfect op zijn plek blijft.


Ik begin met het eerste deel. Wat doet de Shadow Insurance met oogschaduw bij het aanbrengen?
Dit heb ik even op mijn handen uitgeprobeerd. Op mijn linkerhand droeg ik de Shadow Insurance, op mijn rechterhand niet. Zo kon ik goed vergelijken, en natuurlijk heb ik ook foto's gemaakt. Die van mijn linkerhand zijn over het algemeen wat beter gelukt, omdat mijn fotoknopje aan de rechterkant van mijn telefoon zit (gaat dus niet heel handig met links!)

Kijk eerst maar even mee wat de shadow insurance doet met slecht gepigmenteerd oogschaduws. Hier gebruik ik twee oogschaduws van de Sephora, eentje uit een Essence Metallics palette en eentje uit een klein paletje van NYC. Dit zijn de oogschaduws zonder basis:


En dit met een dun laagje Too Faced Shadow Insurance er onder...


Ongelooflijk hè? Vooral de blauwe Sephora oogschaduw komt opeens heel goed tot zijn recht. Zonder basis geeft hij nauwelijks kleur af, alleen hier en daar wat kruimelige blauwe glitters. Miskoop van het jaar, dácht ik. Tot ik de primer er onder deed, wauw! Trouwens, in het midden van de blauwe streep zit geen oogschaduw, hier zat een soort kruimel, maar die heb ik er per ongeluk vanaf geveegd.

Hier onder heb ik nog twee foto's, die zijn wat vager maar ook duidelijk.



Na het maken van de foto's heb ik weer flink zitten smudgen, om te kijken wat er overbleef. Dit gebeurde er zonder oogschaduwbasis:


En dit met: (Natuurlijk zat er ook meer oogschaduw op, daar moet je ook rekening mee houden!)


We weten nu dat de shadow insurance slecht gepigmenteerde oogschaduw veel intenser maakt. Ook is hij aardig smudgeproof en maakt het de textuur van de oogschaduw (vooral met bijv. chunky glitters) fijner om mee te werken. Maar hoe is dat met oogschaduws die al goed zijn van zichzelf?

Hier heb ik twee kleuren uit mijn Sleek Original palette, één kleur uit het 88 matte palette, een baked eyeshadow van Essence en een pigment van MUA gebruikt. Dit is zonder basis:


En dit met:


Qua pigmentatie zie ik niet echt verschil. Wel is het resultaat met basis iets egaler (niet zo duidelijk op de foto's, maar wel in het echt) en is de shimmery oogschaduw wat minder kruimelig.
Het effect is dus groter bij slechte oogschaduws, eigenlijk vind ik dat wel fijn. De Too Faced Shadow Insurance maakt alle oogschaduw dus mooi en fijn om mee te werken, en dat is precies wat het belooft. 

Ik heb ook een korte vergelijking gemaakt met de Hema oogschaduwbasis. Op mijn arm heb ik drie keer de Sephora oogschaduw in stephane aangebracht (de blauwe met glitters!). Links zonder basis, in het midden met die van de Hema en rechts met mijn Shadow Insurance.
Zo ziet het er uit zonder oogschaduw (zodat je het verschil tussen Hema en Too Faced kunt zien, Hema heeft een wittig glansje terwijl Too Faced vrijwel doorzichtig is)


Dit is het resultaat met twee veegjes oogschaduw (bij de vorige test was het één veegje, vandaar het verschil in pigmentatie)


Met een basis (Hema en Too Faced, maar vooral Too Faced) is de oogschaduw egaler aangebracht. Maar Hema versterkt de kleuren niet echt, terwijl Too Faced dat juist wel doet. Het lijkt mij dus wel duidelijk wie het beste uit deze (mini)test komt... Too Faced Shadow Insurance!

Ook is het natuurlijk de bedoeling van de primer dat alles mooi op zijn plek blijft zitten. Ik maakte een look met groene kleurtjes, deze komt binnenkort online met betere foto's. Op deze foto ziet het er namelijk niet zo heel mooi uit....


Omdat ik die avond even met mijn moeder naar de bioscoop ging en de look toch best heftig was heb ik de bovenste rand weggehaald, zodat de oogschaduw niet meer boven mijn oog uit kwam als ik hem open had.
Op de foto ziet het er niet uit, maar in het echt viel het mee.

Op mijn ene oog droeg ik geen basis. Daar is de oogschaduw in de lijntjes getrokken. Ook is het vervaagd en opgehoopt.


Op het oog met basis is er niets gebeurd. Alles zat nog op zijn plek. Helaas wreef ik vóór het maken van de foto's per ongeluk flink in mijn oog, waardoor het een beetje vervaagd is. Sorry! Het bewijs zijn de stukjes mascara onder mijn oog die zijn achtergebleven na het wrijven ;)
Toch zit het er beter op dan het andere oog, en dat terwijl ik hier in gewreven heb.


Het komt er dus op neer dat de Too Faced Shadow Insurance alles doet wat hij belooft. Intensere en fijner werkende oogschaduws? Check! Alles blijft op zijn plek? Check! 
Ik heb verder wel twee nadelen kunnen ontdekken, voor de rest zijn er alleen voordelen.
Het eerste nadeel is de prijs, hij kost €16,50. Gelukkig is er altijd wel korting bij Sephora, ik kocht hem met de 15% standaard korting voor €14,-. Het is niet niks, maar het is het (vind ik) wel waard. 
Natuurlijk heeft ook niet elke stad een Sephora, da's ook wel onhandig.
Het tweede nadeel is dat de basis niet in de zon bewaard moet worden. Op zich best logisch, maar als hij bij een hoge temperatuur bewaard wordt gaat het scheiden. Het gevolg is een waterig prutje dat oogschaduwbasis moet voorstellen. Even koelen en alles is weer okee, maar toch..

Even alles op een rijtje!

Voordelen
- Mooie, handige verpakking
- Fijne structuur
- Zeer kleurversterkend (vooral bij slecht gepigmenteerde oogschaduws) en maakt alles mooier en egaler
- Smudgeproof
- Blijft goed zitten

Nadelen
- De prijs en verkrijgbaarheid, niet elke stad heeft een Sephora!
- Gaat scheiden bij een hoge temperatuur of zonlicht

Kopen als.. je een hele goede oogschaduwbasis wilt waar je ook het laatste restje uit kunt krijgen (groot voordeel ten op zichte van bijvoorbeeld Hema of Urban Decay)
Laten liggen als.. je €16,50 te duur vindt (ga dan voor Hema of Etos!)

Werking 48/50
Prijs 10/20
Gebruiksgemak 9/10
Textuur/Geur 9/10
Verpakking 10/10

Cijfer:   8,6


Ik hoop dat jullie deze ongelooflijk lange review konden waarderen. Als het nog niet duidelijk was (volgens mij wel) raad ik deze oogschaduwbasis echt aan, hij is geweldig!
Over een paar dagen komt de groene look online, verder heb ik wat foto's klaarliggen maar weet ik nog niet precies welke artikelen er aan komen. Julie zullen zien..

Ik wens iedereen een fijne vakantie (of weekend natuurlijk)

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...