Pagina's

zaterdag 23 juli 2011

MAC lipstick See Sheer

Zoals ik in het artikel over mijn no-buy al zei vind ik het moeilijk om niets te kopen als ik eenmaal in een MAC counter ben. Zo kocht ik afgelopen woensdag mijn eerste MAC lipstick; See Sheer.


De lipstick heeft een Lustre finish, dat betekent dat hij licht tot medium dekkend is en redelijk veel glans bevat. Niet zo veel als bijvoorbeeld de nieuwe Catrice lipsticks, maar meer dan een matte of satin MAC lipstick.
Ik ging met een vriendin naar de MAC en vroeg daar een MUA om advies voor een mooie natuurlijke lipstick (een soort 'my lips but much, much, much better' effect). Ik moet toegeven dat deze MUA me wat minder goed hielp dan normaal bij MAC, ze zag er tamelijk verveeld uit. Na een paar suggesties die het voor mij toch net niet waren (een frost finish, brr.... en sommige nude kleurtjes waren wat te paars voor mij) pakte ze See Sheer, een roodachtige tint met een beetje koraal er in. Omdat hij niet te dekkend is gaf dit mij precies het gewenste effect. Ik twijfelde even, maar toen mijn vriendin me vroeg 'Maar wat wil je dan?' was ik om. Dit was eigenlijk precies wat ik wilde, dus waarom zou ik hem niet kopen?



Om te beginnen vind ik de verpakking van de lipstick heel mooi. De chique zwarte verpakking met kleine glittertjes en het doosje eromheen geven me een echt luxe-gevoel.


Naast het feit dat het een MAC-lipstick is, met goede kwaliteit en een mooie verpakking en al die andere voordelen, was het vooral de kleur die me aansprak. Peachy-rood, die beschrijving komt het meeste in de buurt. De kleur op deze foto is vrijwel hetzelfde als in het echt, al is hij op je lippen natuurlijk wel anders.


Ik moet eerlijk toegeven dat het maken van swatches vandaag niet zo goed ging.. Op de volgende foto lijkt See Sheer een stuk roder dan in het echt, dus houd rekening met de kleur van de foto hierboven.



Mijn natuurlijke lipkleur is een mix van roze, bruin en paars, een saai kleurtje. Hoewel ik volle lippen heb (maar volgens mijn beste vriendin ziet mijn mond er op de foto's heeel lelijk uit terwijl dat in het echt niet zo is) zou ik best een andere lipkleur willen hebben. Dit zijn mijn lippen, op de foto heel anders dan in het echt maar de kleur komt wel overeen:


Met een laagje See Sheer hebben mijn lippen opeens een peachyrode tint gekregen, veel mooier:


Ik heb ook even geprobeerd hoe de lipstick er uit ziet met een dun laagje concealer (of MAC Lip Erase) er onder. Het resultaat is een iets lichtere, meer peachy kleur. Dit is precies het nude kleurtje dat ik zocht (in het echt is hij meer nude dan op de foto):


Ik heb ook een full face foto, zodat jullie zien hoe mooi de lipstick eigenlijk is. Het is een simpele full face foto, zonder mooie ooglook ofzo, maar de mooie lipstick is duidelijk te zien.


MAC See Sheer geeft mijn lippen een mooie peachy-rode tint, wat er natuurlijk maar wel supermooi uitziet. Ook blijft de lipstick lang zitten (had ik niet verwacht van een Lustre!) en is hij niet uitdrogend. De kwaliteit van de lipstick is zeker zijn €17,50 waard!

Trouwens, ik zag op internet dat See Sheer bijna een dupe is van de MAC Viva Glam Cyndi Lauper lipstick, alleen is See Sheer iets meer peachy en bevat Viva Glam meer glans.

Ik heb weer even alles voor jullie op een rijtje gezet:

Pluspunten
- Mooie, aparte kleur
- Stijlvolle verpakking
- Blijft heel lang zitten
- Verzorgend voor de lippen
- Ondanks de Lustre-finish toch een mooie, gelijkmatige dekking
- Mooie, natuurlijke glans
- Van hele goede kwaliteit

Minpunten
- De prijs: €17,50
- Verkrijgbaarheid: MAC is alleen te koop in grote steden met een MAC counter

Kopen als... je op zoek bent naar een peachy-rode Lustre lipstick van goede kwaliteit
Laten liggen als.. je volledige dekking wilt, €17,50 te duur vindt of niet in de buurt van een MAC counter woont
Zou ik hem opnieuw kopen? Ja!

Werking 49/50
Prijs 5/20
Gebruiksgemak 9/10
Textuur/geur 9/10
Verpakking 10/10

Cijfer: 8,5

Q; Hebben jullie ook MAC lipsticks, en zo ja, welke ?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...