Pagina's

maandag 11 juli 2011

MAC Harmony blush


Een paar dagen geleden heb ik mijn tweede MAC product gekocht, namelijk de contourblush (ook prima te gebruiken als bronzer) Harmony. Ik heb van nature een heel bol gezicht, en ik heb geen jukbeenderen. Ja, ze zitten er vast wel, maar zie jij ze? Nee, ik ook niet!

Op de volgende foto zie je dat nogal duidelijk...


De laatste tijd begon het me steeds meer op te vallen, en toen ik dit artikel op Beautylab las over het shapen van jukbeenderen besloot ik dat het tijd was een contourblush aan te schaffen. Natuurlijk zou ik nooit zo'n effect krijgen als Serena, omdat ik nou eenmaal geen zichtbare jukbeenderen heb, maar het zou mijn gezicht wel nét iets smaller laten lijken.
Ik begon te zoeken bij de goedkope merken zoals Essence en Catrice, maar nergens vond ik een goede kleur. Zondag ging ik met mijn moeder naar Amsterdam om een nieuwe bikini te kopen, en opeens zag ik bij MAC deze blush liggen. Ik herkende hem meteen, dit MOEST Harmony, de perfecte contourblush zijn! Een MUA probeerde hem bij mij uit en ik was helemaal gelukkig. Het verschil was subtiel, en voor anderen waarschijnlijk niet te zien, maar dit is weer zoiets typisch wat alleen jijzelf ziet. In een impuls besloot ik de blush gewoon te kopen, om te vieren dat het vakantie is. En hier is ie dan!



Harmony is een donkere blush, de kleur komt op bovenstaande foto niet helemaal tot zijn recht. In het echt neigt Harmony meer naar roze of taupe, waardoor het een natuurlijker effect geeft dat de oranje tint die veel matte bronzers hebben.
Ik gebruik de blush om mijn gezicht te contouren, maar hij is ook prima als matte bronzer om me iets bruiner te laten lijken. Doordat de blush geen oranje ondertoon heeft, maar een huidskleurige (roze ondertoon dan.. maar gelukkig ben ik een NW25, dus dat komt wel goed) is hij niet overduidelijk zichtbaar. Alle bronzers die ik heb geven me zo'n glimmende, streperige oranje gloed, maar deze doet dat niet.

Ik heb hier een foto van de blush, maar het is heel gemeen. Mijn camera maakt de kleur totaal anders, hier lijkt hij net oranje:



Via Google vond ik een foto waar de kleur wel precies klopt, zoals je ziet is dit heel anders dan op mijn foto's.



Ik heb Harmony eventjes op mijn arm geswatcht. Dit is met één veegje, kijk wat een pigment!



De blush brengt heel fijn aan, hij is namelijk niet streperig zoals veel andere bronzers en zorgt daarom voor een mooi natuurlijk effect. Het is zelfs zo natuurlijk dat je het niet ziet zitten, maar ik zie het gelukkig wel.
Het is nu natuurlijk zomer, en mijn huid is al wat bruiner dan in de winter. Ik vertrouw er daarom ook op dat het contouren in de winter (wanneer ik hem het meest ga gebruiken, ik draag toch nauwelijks make-up in de zomer) nog wat duidelijker zal zijn. Maar ook nu ben ik dolblij met mijn contourblush en matte bronzer.
Hier heb ik Harmony lichtjes aangebracht onder mijn jukbeenderen, maar helaas is dat op de foto niet heel duidelijk. Het effect is subtiel, maar het geeft mijn gezicht net iets meer vorm.



Ik ben superblij met mijn MAC Harmony blush, maar hij was toch wel heeeeel duur. Ik betaalde €19,50, en achteraf vond ik dat eigenlijk te veel. Maar zoals ik al zei, ik bedacht spontaan dat ik deze wilde hebben en dan denk ik niet zo goed na over de prijs. Toch is hij het geld wel echt waard, ik kan hier namelijk jaren mee doen en het is echt een mooie contourblush en matte bronzer.
Hij is heel zuinig in gebruik, na een paar keer gebruiken zag je nauwelijks dat hij niet meer nieuw was. Ook blijft de blush heel goed zitten. Maar ik verwacht ook niet anders van MAC natuurlijk.

Werking 48/50
Prijs 4/20
Textuur/geur 9/10
Gebruiksgemak 10/10
Verpakking 9/10
Cijfer: 8

Aanrader als... je een mooie contourblush zoekt van goede kwaliteit
Skippen als... je hem te duur vindt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...